021-88745066

ثبت دامنه

راهنمای خرید دامنه سایت

فهرست مطالب

خرید دامنه سایت:

یکی از مواردی که شما برای راه اندازی وب سایت خود باید به آن توجه نمایید، خرید دامنه است. کاربران مختلف می توانند به واسطه دامنه وب سایت شما، از وب سایتتان بازدید نمایند. در واقع، نام دامنه را می توان به آدرس منزل تشبیه نمود. به عبارت دیگر، نام دامنه، آدرس وب سایت شماست و کاربران می توانند با وارد نمودن این آدرس در مرورگر خود، از وب سایت شما بازدید نمایند. دامنه وب سایت از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول نام دامنه و بخش دوم نیز پسوند دامنه می باشد. نام دامنه، معمولا همان اسمی است که شما برای نام وب سایتتان انتخاب می نمایید. پسوند دامنه نیز انواع مختلفی دارد که هر یک، برای کاربرد خاصی استفاده می شوند. لازم به ذکر است که نوع فعالیت وب سایت شما، می تواند بر روی انتخاب پسوند دامنه تاثیر گذار باشد.

برای انتخاب نام دامنه و پسوند آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکاتی که باید به هنگام خرید دامنه سایت به آن ها توجه نمایید، بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید با نکات خرید دامنه سایت بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خرید دامنه سایت

 

نکاتی که باید به هنگام انتخاب نام دامنه به خاطر داشته باشید :

همان گونه که اشاره شد، اولین قدم برای خرید دامنه سایت، انتخاب نامی مناسب برای دامنه می باشد. توجه داشته باشید که نام دامنه سایت شما، در واقع هویت وب سایت شما در فضای اینترنت می باشد. بنابراین بهتر است نامی را برای وب سایت خود انتخاب نمایید که مرتبط با کسب و کارتان باشد. همچنین برای انتخاب نامی مناسب برای دامنه وب سایت خود، باید به نکات زیر نیز توجه نمایید :

استفاده از کلمات کلیدی را فراموش نکنید :

در هنگام انتخاب نام دامنه، توجه داشته باشید که حتما از کلمات کلیدی که معرف کسب و کار و خدمات شما می باشند، استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در نام دامنه وب سایت، می تواند تاثیرات مثبتی در بهبود سئو سایت شما داشته باشد. یک راه ساده برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان این است که ببینید کاربران شما از سرچ چه کلماتی برای یافتن خدمات و محصولات شما استفاده می نمایند. شما همچنین می توانید از نام برندتان به عنوان نام دامنه خود استفاده نمایید.

از انتخاب دامنه های طولانی و پیچیده بپرهیزید :

در انتخاب نامه دامنه، از کلمات طولانی و پیچیده استفاده ننمایید. به عبارت دیگر، نامی را برای دامنه خود انتخاب کنید که نوشتن و به خاطر سپردن آن ساده باشد. همچنین در انتخاب کلماتی که می توانند به چند صورت نوشته شوند، دقت نمایید. چرا که این کلمات می توانند کاربران شما را به هنگام تایپ نام دامنه دچار اشتباه کنند. علاوه بر نکات ذکر شده، سعی نمایید در انتخاب نام دامنه، از اعداد و خطوط تیره نیز استفاده ننمایید.

هاست ابری

هاست وردپرس ابری

اگر به دنبال خرید هاست ابری مطمئن هستید همین حالا کلیک کنید

از انتخاب دامنه های طولانی و پیچیده بپرهیزید :

در انتخاب نامه دامنه، از کلمات طولانی و پیچیده استفاده ننمایید. به عبارت دیگر، نامی را برای دامنه خود انتخاب کنید که نوشتن و به خاطر سپردن آن ساده باشد. همچنین در انتخاب کلماتی که می توانند به چند صورت نوشته شوند، دقت نمایید. چرا که این کلمات می توانند کاربران شما را به هنگام تایپ نام دامنه دچار اشتباه کنند. علاوه بر نکات ذکر شده، سعی نمایید در انتخاب نام دامنه، از اعداد و خطوط تیره نیز استفاده ننمایید.

خرید دامنه سایت

انتخاب پسوند مناسب به هنگام خرید دامنه :

پسوند دامنه، همان کلماتی است که انتهای نام دامنه استفاده می شوند. از جمله پسوندهای پرکاربرد می توان به .com، .ir، .org، .net، .co و … اشاره نمود. همان گونه که اشاره شد، نوع فعالیت وب سایت می تواند بر روی انتخاب پسوند برای آن تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، پسوند .org بیشتر برای وب سایت سازمان ها و موسسات غیر تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. پسوند .co نیز بیشتر برای وب سایت شرکت ها استفاده می شود. پسوندهای .ir و .com از پرطرفدارترین پسوندها می باشند. پسوند .ir می تواند انتخاب مناسبی برای وب سایت های ایرانی باشد. با توجه به نکات ذکر شده، سعی کنید مناسب ترین پسوند را متناسب با نوع کسب و کار خود انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که قیمت هر یک از پسوندهای مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. برای اطلاع از قیمت هر یک از پسوندهای ذکر شده می توانید به سایت سرورجت مراجعه نمایید.

همچنین در صورتی که قصد خرید دامنه سایت .ir را داشته باشید باید بدانید که قبل از خرید دامنه سایت، باید به وب سایت ایرنیک مراجعه نموده و مراحل ثبت نام و احراز هویت را طی نمایید.

% سرور جت %title

سرور ابری مجازی

اگر به دنبال خرید سرور ابری مجازی مطمئن هستید همین حالا کلیک کنید

پیش از خرید دامنه، از آزاد بودن دامنه انتخابی اطمینان حاصل نمایید :

برای خرید دامنه، پس از انتخاب نام و پسوند مناسب برای دامنه خود، باید از آزاد بودن دامنه انتخابی اطمینان حاصل نمایید. به عبارت دیگر، در این مرحله شما باید چک کنید که نام انتخابی شما در گذشته توسط سایر وب سایت ها ثبت نشده باشد. برای استعلام این موضوع می توانید به وب سایت سرورجت مراجعه نموده و نام دامنه انتخابی خود را وارد کرده و وضعیت آن را بررسی نمایید. در صورتی که نام انتخابی شما قبلا توسط سایر وب سایت ها انتخاب نشده باشد، می توانید آن را انتخاب و خریداری نمایید. شما می توانید برای خرید دامنه از پلن های مختلف یکساله، پنج ساله و … استفاده نمایید. باید توجه داشته باشید که پس از اتمام دوره مورد نظر، باید اقدام به تمدید دامنه مورد نظر خود نمایید.

خرید دامنه سایت

سخن پایانی :

در این مقاله به بررسی نکاتی که باید قبل از خرید دامنه به آن ها توجه کنید، پرداختیم. همان گونه که اشاره شد، انتخاب دامنه مناسب می تواند نقش مهمی در سئو وب سایت شما داشته باشد. بنابراین به تمام نکات گفته شده در خصوص انتخاب دامنه، دقت نمایید. از دیگر نکاتی که باید به هنگام خرید دامنه به آن توجه داشته باشید این است که دامنه مورد نظر خود را از شرکت های معتبر خریداری نمایید. زیرا شرکت های معتبر ارائه دهنده خدمات هاستینگ، دارای پشتیبانی بسیار مناسبی می باشند. بنابراین در صورتی که در مراحل خرید دامنه دچار مشکلی شدید، می توانند به شما در جهت رفع مشکل کمک نمایند.

پس از خرید دامنه، شما باید هاست مناسبی را برای وب سایت خود انتخاب نمایید. با انتخاب هاست مناسب، می توانید وب سایت خود را به خوبی در معرض دید کاربرانتان قرار دهید. برای این منظور می توانید از خدمات هاست ابری و یا سرور ابری استفاده نمایید. برای خرید هاست و دامنه مورد نظر خود، می توانید همین امروز به وب سایت سرورجت مراجعه کنید.

admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *