021-88745066

تفاوت VPS با هاست ابری

تفاوت VPS و هاست ابری چیست؟

فهرست مطالب

تفاوت سرور ابری مجازی با هاست ابری چیست؟

اگر بخواهیم در مورد VPS و هاست ابری صحبت کنیم شاید باید اینگونه شروع کنیم که امروزه بسیاری از کسب و کارها برای معرفی و افزایش فروش خود به سراغ راه اندازی وب سایت می روند. چالشی که معمولا کسب و کارها پس از خرید دامنه با آن روبرو هستند، انتخاب هاست مناسب برای وب سایت می باشد. اگر وب سایت شما تازه تاسیس است و ترافیک بالایی ندارد، هاست های اشتراکی می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. اما با رشد وب سایت و افزایش ترافیک آن، هاست های اشتراکی دیگر نمی توانند پاسخگوی نیاز شما و مشتریانتان باشد. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها پس از رشد وب سایت خود به سراغ VPS و هاست ابری می روند. سرور ابری و هاست ابری امروزه، از پرکاربردترین سرویس های میزبانی وب می باشند. شناخت تفاوت های میان VPS و هاست ابری اهمیت بسیار زیادی دارد.

 به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به معرفی VPS و هاست ابری و تفاوت های میان آن ها بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید با این تفاوت ها بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

% سرور جت %title

سرور ابری مجازی

اگر به دنبال خرید سرور ابری مجازی مطمئن هستید همین حالا کلیک کنید

VPS چیست؟

قبل از بیان تفاوت های میان VPS و هاست ابری بهتر است ابتدا با هر یک از این مفاهیم بیشتر آشنا شویم. VPS مخفف عبارت Virtual Private Server می باشد. VPS یا سرور خصوصی مجازی، نوعی از سرویس های میزبانی وب است که از تکنولوژی مجازی سازی بهره می برد. با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی، یک سرور اختصاصی به چندین سرور مجازی تقسیم می گردد. به طوری که هر یک از سرور های مجازی ایجاد شده، دارای منابع اختصاصی می باشند. به عبارت دیگر، هر سرور مجازی می تواند به صورت اختصاصی از منابع سرور مانند CPU، RAM  و … استفاده نماید. در واقع، سرور ابری مجازی شباهت بسیار زیادی به یک سرور اختصاصی دارد با این تفاوت که بسیار مقرون به صرفه تر از سرورهای اختصاصی می باشد. همین موضوع نیز باعث محبوبیت سرور ابری مجازی شده است.

VPS

هاست ابری چیست؟

در هاست ابری، افراد اطلاعات و فایل های مربوط به وب سایت خود را در فضای ابری بارگذاری و ذخیره می نمایند. در واقع، هاست ابری، مجموعه ای از چندین سرور می باشد که هر یک از آن ها در بخش های مختلفی از دنیا واقع شده اند. همین موضوع باعث می شود تا در صورتی که یکی از سرورها از دسترس خارج شد، سرور دیگری بتواند جایگزین آن شود. به این ترتیب، وب سایت شما هیچ گاه از دسترس خارج نمی شود و آپ تایم سایت شما 100% خواهد بود.

ساختار VPS و هاست ابری

مقایسه VPS و هاست ابری:

اولین تفاوت میان VPS و هاست ابری در ساختار آن هاست. در سرور مجازی، ما تنها به یک سرور اختصاصی متکی هستیم و در صورتی که این سرور از دسترس خارج شود وب سایت ما نیز دچار مشکل شده و از دسترس خارج می گردد. اما در هاست ابری، به جای یک سرور ما به مجموعه ای از سرورهای اختصاصی وصل می شویم. به این ترتیب، در صورت بروز مشکل برای یکی از سرورها، به سرور دیگر سوییچ کرده و از منابع آن استفاده می نماییم. علاوه بر تفاوت ساختاری ذکر شده، VPS و هاست ابری از جنبه های دیگری نیز با یکدیگر متفاوت می باشند. در ادامه به بررسی سایر تفاوت های سرور ابری مجازی و هاست ابری می پردازیم :

قابلیت ارتقا سرویس :

VPS می تواند برای وب سایت هایی که به ترافیک ثابتی در طول سال نیاز دارند، انتخاب مناسبی باشد. اما وب سایتی را در نظر بگیرید که در برخی از ماه های سال، ترافیک بسیار بالاتری نسبت به سایر ماه ها تجربه می کند. به طور مثال، وب سایت فروش بلیت هواپیما را در نظر بگیرید. میزان ترافیک این وب سایت در ایام نوروز بسیار بیشتر از ماه های دیگر سال است. این وب سایت، باید در بازه زمانی ذکر شده، سرعت منابع خود را ارتقا دهد تا بتواند پاسخگویی مناسبی به تمامی مشتریان داشته باشد. سرویس های VPS قابل ارتقا می باشند. اما در حالتی که نیاز به ارتقا سریع سرویس خود داشته باشید، ممکن است شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ نتوانند به سرعت نیاز شما را برطرف نمایند.

در مقایسه با VPS، هاست ابری قابلیت ارتقا پذیری مناسب تری دارد. چرا که شما، از طریق استفاده از هاست ابری، از چند سرور مختلف سرویس می گیرید و در صورتی که نیاز به منابع بیشتری داشته باشید، می توانید به سرعت منابع مورد نیاز خود را از طریق سایر سرورها تامین نمایید.

عملکرد VPS و هاست ابری:

VPS و هاست ابری هر دو عملکرد مناسبی دارند. در VPS شما به صورت اختصاصی از منابع سرور استفاده می کنید. به همین دلیل فعالیت های سایر سرورهای مجازی دیگر، بر روی عملکرد شما تاثیری ندارند. اما در صورتی که چند تا از سرورها به صورت همزمان ترافیک بسیار بالا و غیرطبیعی را دریافت کنند، ممکن است سرور اصلی از دسترس خارج شود و در نتیجه وب سایت شما نیز از دسترس خارج گردد. البته این اتفاق بسیار نادر است و در اکثر مواقع، VPS عملکرد مناسبی دارد. مشکلی که در خصوص VPS ها ذکر نمودیم، در خصوص هاست ابری وجود ندارد. چرا که اگر یکی از سرورها از دسترس خارج شود، شما می توانید از منابع سایر سرورها استفاده نمایید.

امنیت VPS و هاست ابری:

امنیت یکی از مهم ترین مواردی است که شما باید به هنگام انتخاب سرویس میزبانی وب سایت خود به آن توجه نمایید. به همین دلیل در این بخش، به مقایسه امنیت سرور ابری مجازی و هاست ابری می پردازیم. VPS بسیار امن می باشد. چرا که شما به صورت اختصاصی از منابع سرور استفاده می کنید و به همین دلیل از بسیاری از حملات امنیتی در امان هستید. به عبارت دیگر، در VPS، برخلاف هاست های اشتراکی، ضعف امنیتی سایر مشترکین سرور بر روی وب سایت شما تاثیر نمی گذارد.

هاست ابری، همان گونه که ذکر شد، از چندین سرور مختلف استفاده می نماید. به همین دلیل برقراری امنیت در هاست ابری کمی مشکل تر است. لازم به ذکر است که، در صورتی که شما خدمات میزبانی وب سایت خود را از شرکت های هاستینگ معتبر تهیه نمایید، هر دو سرویس هاست ابری و VPS امنیت مناسبی خواهند داشت.

هاست ابری

هاست وردپرس ابری

اگر به دنبال خرید هاست ابری مطمئن هستید همین حالا کلیک کنید

سخن پایانی :

در این مقاله به مقایسه سرویس های VPS و هاست ابری پرداختیم. شما می توانید سرویس های VPS و هاست ابری را با بهترین قیمت و کیفیت از شرکت هاستینگ سرورجت تهیه نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت سرورجت، اقدام به خرید سرور بیگ بلو باتن و سرور ادوبی کانکت نمایید.

admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *