021-88745066

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

تفاوت هاست ابری لینوکس و وردپرس

فهرست مطالب

4 تفاوت هاست ابری لینوکس و وردپرس:

پس از طراحی سایت و انتخاب دامنه شما به یک هاست مناسب نیز نیاز دارید. برای انتخاب هاست برای وب سایت خود به علت وجود انواع مختلف هاست ابری ممکن است دچار سردرگمی شوید. که هر کدوم این میزبان ها با شرایط خاص و قیمت های مختلفی ارائه می شوند. در اینجا ما به دوتا از پرکاربرد ترین میزبان ها یعنی هاست ابری لینوکس و وردپرس میپردازیم تا شما بتوانید بین این دو میزبان بهترین آن را انتخاب کنید.

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

هاست ابری لینوکس

میتوان از هاست ابری لینوکس به عنوان انتخاب اول بسیاری از کاربران در سراسر جهان نام برد بخاطر اینکه تقریبا هر چیزی که نیاز داشته باشید را پشتیبانی می کند. هاست ابری لینوکس، میزبانی با سیستم عامل لینوکس است که با زبان های برنامه نویسی PHP، JAVA و غیره پشتیبانی میشود. به همین علت از امنیت و پایداری بالایی برخوردار است. همچنین به خاطر قابلیت هایی متفاوتی که روی سرور ارائه می دهد، بر محبوبیت این میزبان افزوده است. علاوه بر همه ی این موارد برای استفاده از این هاست ابری لزومی ندارد که شما آشنایی کامل با سیستم عامل لینوکس داشته باشید. زیرا برای مدیریت سرور و سایت خودتون پنل مدیریتی در اختیار شما قرار گرفته می شود.

مزایای هاست ابری لینوکس

  • انتقال، مدیریت و بک آپ گیری ساده
  • تنوع سیستم های مدیریت محتوا
  • استفاده از کنترل پنل Cpanel
  • نصب خودکار اسکریپت
  • پشتیبانی از PHP8
  • امنیت بالا
  • هزینه های پایین تر سرویس
  • کاربری ساده و جذاب

هاست ابری وردپرس

حال که با هاست ابری لینوکس آشنا شدید وقت آن رسیده با ویژگی های هاست وردپرس نیز آشنا شوید تا بتوانید بهتر از تفاوت های این دو هاست آشنا شوید.

یکی از حرفه ای ترین و اختصاصی ترین هاست هایی که میتوان نام برد قطعا هاست وردپرس است. این هاست ابری از نظر پشتیبان گیری بسیار پر قدرت است و عمل بک آپ را با سرعت بالایی انجام می دهد. این میزبان برای کاربرانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند توصیه می شود. در واقع میتوان اینگونه گفت اگر سایت شما با وردپرس طراحی شده است بهترین گزینه ای که برای شما وجود دارد هاست وردپرس است. البته میتوان گفت هاست وردپرس زیر شاخه ای از هاست ابری لینوکس است که از اجرای PHP و پایگاه داده پشتیبانی می کند.

هاست ابری

هاست وردپرس ابری

اگر به دنبال خرید هاست ابری مطمئن هستید همین حالا کلیک کنید

افزون بر این موارد هاست وردپرس اغلب خدماتی که برای مبنای افزونه ارائه می دهد بسیار مفید است و میتواند کارآمدی وب سایت شما را افزایش دهد. به عنوان مثال طراحی که شما انتخاب می کنید می تواند شامل بروز رسانی های خودکار، دسترسی به تم ها یا افزونه ها و… باشد.

که البته باید به این نکته توجه داشته باشید این قابلیت ها در قبال پرداخت هزینه های اضافی است علی الخصوص اگر از هاست کنترل شده وردپرس استفاده کنید.

*مزایای هاست وردپرس

  • وب سرور های پرسرعت لایت اسپید
  • معماری و بهینه سازی برای سایت های وردپرسی
  • سازگار با افزونه های وردپرس
  • نصب وردپرس تنها با یک کلیک ساده
  • تعداد نامحدود ساب دامنه
  • هارد های پرسرعت NVMe
  • دارای آنتی ویروس و آنتی دیداس

*تفاوت هاست ابری لینوکس و وردپرس

حال که با ویژگی های هر کدام از هاست های لینوکس و وردپرس را متوجه شدیم بهتر از تفاوت های این دو میزبان را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین هاست ابری را برای وب سایت خودتان انتخاب کنید.

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس
  • نوع وب سرور ها

میتوان گفت مهم ترین تفاوت هاست لینوکس و وردپرس نوع وب سرور های آنها باشد. در هاست لینوکس وب سروری که مورد استفاده قرار میگیرد وب سرور آپاچی است. این وب سرور از محبوب ترین وب سرور های دنیاست که عملکرد بسیار خوبی هم برای لینوکس ارائه می دهد.

همچنین در میزبان وردپرس وب سروری که استفاده می شود، وب سرور لایت اسپید است که بسیار سرعت بالایی دارد. همچنین عملکردی مانند آپاچی دارد اما با سرعتی 6 برابر بیشتر!

اگر وب سایت شما کوچک است و بازدید کمی دارد و نیازی به سرعت بالایی ندارد بهترین گزینه برای شما وب سرور لینوکس است. اما اگر وب سایت شما وردپرسی است و بازدید بالایی دارد ( اصلاحا ترافیک بالایی دارد ) بهتر است وب سرور لایت اسپید استفاده کنید.

  • تفاوت در سرعت بک آپ گیری

هرچند هر دو میزبان به صورت خودکار عمل پشتیبان گیری را انجام می دهند ولی بازه ی زمانی که این عمل در آنها انجام می شود بسیار متفاوت است.

در هاست لینوکس بک آپ گیری به صورت هفتگی از تمام وب سایت شما و به صورت روزانه از دیتابیس وب سایت شما بک آپ میگیرد. اما در هاست وردپرس این عمل به صورت روزانه و از کل وب سایت شما صورت میگیرد.

  • منابع سخت افزاری

تمام درخواست های کاربران وب سایت شما نیازمند پردازش است. که وب سرور ها این درخواست ها را به وب سرویس ها انتقال می دهند تا پردازش این درخواست ها انجام شود.

که به نسبت هر چقدر منابع سخت افزاری یک سرویس هاستینگ قوی تری باشد، تعداد درخواست های کاربران وب سایت شما میتواند بیشتر باشد و از کند بودن صفحه ی وب سایت شما جلوگیری می کند.

هاست وردپرس با داشتن منابع سخت افزاری قوی تر به نسبت هاست لینوکس، میتواند به وب سایت شما با ترافیک بالا پاسخ دهد و گزینه ی مناسب تری است.

  • هزینه ی سرویس

با توجه به اینکه هاست وردپرس به نسبت هاست لینوکس خدمات بهتری ارائه می کند از نظر مالی گران تر است و هزینه های بیشتر را برای شما متحمل می شود.

بنابراین توجه داشته باشید اگر کسب و کار شما کوچک و بازدید سایت شما کم است توصیه نمی شود هزینه ی اضافه ای را متقبل شوید و هاست لینوکس می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر وب سایت شما ترافیک بالایی دارد قطعا بهترین گزینه برای شما هاست وردپرس است.

% سرور جت %title

سرور ابری مجازی

اگر به دنبال خرید سرور ابری مجازی مطمئن هستید همین حالا کلیک کنید

سخن پایانی:

به عنوان سخن پایانی میتوان گفت بر اساس مطالب ارائه شده اگر سایتی که مدیریتش بر عهده ی شماست یا قصد راه اندازی سایت خودتان را دارید و هنوز نوپاست و ترافیک پایینی دارد بهترین گزینه ی روبه روی شما هاست لینوکس است. زیرا هم پاسخگوی نیازهای شماست و هم از نظر مالی بسیار به صرفه است. ولی اگر وب سایتی دارید که بار ترافیکی بالایی دارد به هیچ وجه توصیه نمی شود از هاست لینوکس استفاده کنید. بهترین گزینه برای شما هاست وردپرس است. زیرا هم از نظر امنیت و هم از نظر سرعت از بالاترترین سطح ممکن برخوردار است. و باعث می شود شما نگرانی بابت این موارد نداشته باشید.

اول از همه خیلی ممنونیم که تا آخر این مقاله با سرور جت همراه بودید و امیدواریم با خوندن این مطالب بتوانید بهترین هاست برای وب سایت خودتان را انتخاب کنید.

admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *