021-88745066

کاربرد هاست وردپرس ابری

کاربرد هاست وردپرس ابری

فهرست مطالب

کاربرد هاست وردپرس ابری و اهمیت آن بر عملکرد وب‌سایت

آنچه درباره وب‌سایت گفته می‌شود این است که حتی قبل از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی باید درباره شیوه مدیریت بهتر وب‌سایت دانش مورد نیاز را کسب کنید. یکی از موارد مهمی که بر سرعت وب‌سایت شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود، مسئله میزبانی یا hosting است. با انتخاب میزبانی مناسب و مطالعه درباره میزبانی‌های مختلف، می‌توانید عملکرد وب‌سایت خود را ارتقا دهید و در رتبه‌بندی سئو پیشرفت بهتری داشته باشد. اما موضوعی که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد، که کاربردهاست وردپرس ابری خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر، هفت دقیقه بعدی را با ما همراه باشید.

قبل از پرداختن به موضوع اصلی، اول باید دو مفهوم وردپرس و ابر (cloud) توضیح داده شود. اما پاسخ ساده این است که این شیوه میزبانی، علاوه بر اینکه برای وب‌سایت‌های وردپرسی بهینه شده است، خدمات خود را از طریق سرورهای مجازی و یا به اصطلاح ابر ارائه می‌‎دهد.

هاست ابری چیست؟

بر خلاف شیوه‌های میزبانی سنتی، هاست ابری به یک سرور و یا یک دیتابیس متکی نیست. در عوض داده‌های شما میان شبکه بسیار امن از سرورها به نام CDN توزیع می‌شوند. با این شبکه کاربران می‌توانند محتوای وب‌سایت شما را از هر کجا با سرعت بالا دریافت کنند.

کاربرد هاست وردپرس ابری

شیوه کار هاست ابری نیز این است که مقدار ثابتی از منابع مجازی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برخلاف شیوه سنتی که محتوای وب‌سایت، از مکان‌های فیزیکی محدودی به وب منتقل می‌شود، داده‌ها فقط روی یک سرور فیزیکی نیستند.کاربرد هاست وردپرس ابری می‌تواند در مباحثی مانند سرعت سایت، امنیت، سئو و عملکرد کلی تفاوت‌های زیادی ایجاد کند.

هاست وردپرسی چیست؟

همه می‌دانیم که وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در جهان است و حدود 43 درصد از تمام وب‌سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. به دلیل همین محبوبیت بالا، هاست وردپرسی، خدمت جدیدی است که توسط شرکت‌های ارائه دهنده میزبانی وب‌سایت ارائه شده است. در واقع این شیوه میزبانی، زیرمجموعه‌ای از میزبانی وب است که برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌های وردپرسی پیکربندی و تنظیم شده است. به صورت خلاصه، بسته‌ای اختصاصی، برای افزایش عملکرد وب‌سایت وردپرسی شما خواهد بود.

اکنون که با مفهوم سرور ابری و همچنین وردپرس و میزبانی آن آشنا شدید، در عنوان بعدی، کاربرد هاست وردپرس ابری را توضیح خواهیم داد.

مزایا و کاربرد هاست وردپرس ابری

اصلا در این حرف هم اغراق نیست و هاست ابری سرعت بیشتری دارد. اگر از شیوه سنتی مانند میزبانی مشترک (shared hosting) استفاده می‌کنید، بنابراین وب‌سایت شما باید برای دست‌یابی به منابع با دیگر وب‌سایت‌ها رقابت کند. در اینصورت با توجه به اینکه ممکن است یک سرور از صدها یا حتی هزاران وب‌سایت میزبانی کند، گاهی میزبانی مشترک ممکن است بر روی سرعت بارگذاری سایت تاثیر بگذارد.

کاربرد هاست وردپرس ابری

از سوی دیگر شیوه میزبانی اختصاصی (VPS) با اینکه بسیار مناسب وب‌سایت‌ها است و سرعت بارگذاری آنها را افزایش می‌دهد، اما باز هم عملکرد آن نسبت به سرور ابری کمتر است.

اما درباره هاست وردپرس ابری، وب‌سایت شما به صورت انحصاری به مقدار ثابتی از منابع مجازی دسترسی خواهد داشت. حال اگر ترافیکی ایجاد شود و یا یکی از خوشه‌ها (cloud cluster) مشکل فنی داشته باشد، در عملکرد وب‌سایت شما تاثیری نخواهد داشت و منابع از خوشه دیگر تامین می‌شود. از سوی دیگر بیشتر میزبانی‌های وردپرس دسترسی رایگان به CDN را نیز ارائه می‌دهند که نیاز شما به ابزارهای شخص ثالث برای دستیابی به عملکرد بهتر را از بین می‌برد.

  • مقیاس‌پذیری

دلیلی دیگری که برای استفاده از هاست وردپرس ابری وجود دارد، مقیاس‌پذیری است. برخلاف میزبانی مشترک، هاست ابری بر اساس مقیاس‌پذیری طراحی شده است و بر اساس نیاز شما عمل می‌کند. در واقع به دلیل ماهیت توزیع شده، اگر کسب و کار شما به صورت ناگهانی محبوبیت بالایی به دست آورد، به هیچ وجه نگران دسترسی کاربران به وب‌سایت خود نخواهید بود.

دیگر ویژگی‌ها و مزیت‌ها

  • قابلیت اطمینان بیشتر

از دیگر کاربرد هاست وردپرس ابری این است که قابلیت اطمینان آن بیشتر است. همانطور که گفتیم در صورتی که یکی از خوشه‌ها از کار بیفتد، سرورهای دیگر برای مدیریت منابع شما اضافه خواهند شد. از دیگر مواردی که باعث امنیت بیشتر این شیوه میزبانی شده است، معماری آن است. غیر ممکن است که تمام خوشه‌های موجود در یک سرور به طور همزمان از کار بیفتند. در صورتی که مشاهده خرابی در سرورهای سنتی و دیتابیس‌ها، بسیار زیاد است و بر عملکرد وب‌سایت‌ها تاثیر منفی زیادی دارد.

  • سئو بهتر با هاست سریع‌تر
هاست ابری

هاست وردپرس ابری

اگر به دنبال خرید هاست ابری مطمئن هستید همین حالا کلیک کنید

یکی از مواردی که به صورت مستقیم بر روی رتبه‌بندی وب‌سایت توسط موتورهای جستجو تاثیر دارد، سرعت بارگذاری وب‌سایت است. هاست وردپرس ابری به دلیل معماری آن، سریع و قابل اعتماد است. با این ویژگی‌ها موتورهای جستجو متوجه خواهند شد. که وب‌سایت شما با سرعت بهتری برای بازدیدکنندگان بارگذاری می‌شود.  از سوی دیگر میانگین خرابی آن نیز بسیار پایین است. بنابراین اتفاقی که می‌افتد این است. که وب‌سایت شما بالاتر از دیگر وب‌سایت‌ها در نتایج برتر جستجو قرار می‌گیرد. در واقع این شیوه میزبانی در خدمت  پیشرفت وب‌سایت شما خواهد بود؛ حتی با وجود اینکه ممکن است هزینه آن نسبت به شیوه میزبانی سنتی بیشتر باشد. 

کاربرد هاست وردپرس ابری

امنیت بیشتر با میزبانی ابری وردپرس

ارائه دهندگان هاست وردپرس ابری از به اصطلاح فناوری مجازی سازی برای اختصاص و جداسازی منابع استفاده می‌کنند. در اینصورت هیچ مشتری دیگری حتی اگر متعلق به یک خوشه باشید، نمی‌تواند به منابع وب‌سایت شما دسترسی داشته باشد. علاوه بر آن وجود بدافزار در سرورها به هیچ وجه بر روی وب‌سایت شما تاثیرگذار نخواهد بود. در صورت آلودگی، سرور مورد نظر توسط ارائه دهنده خدمات ایزوله خواهد شد.

نتیجه نهایی

هر کدام از شیوه‌های هاستینگ می‌توانند میزبان وب‌سایت وردپرسی شما باشند؛ اما بدون شک نادیده گرفتن هاست وردپرس ابری و مزیت‌ها و کاربرد آن، اصلا به نفع پیشرفت کسب و کار شما نخواهد بود. همانطور که در عنوان‌های قبلی مطالعه کردید، علاوه بر امنیت که یکی از بزرگترین مشکلات وردپرس است، این شیوه میزبانی، سرعت، انعطاف و همچنین قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه می‌دهد که منجر به پیشرفت وب‌سایت شما و کسب رتبه‌های بهتر در نتایج موتورهای جستجو می‌شود.

پس اگر به تمایل دارید که شاهد پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود باشید، با ما ارتباط بگیرید و درباره سرور ابری ،خرید دامنه و کاربرد هاست وردپرس ابری اطلاعات بیشتری کسب کنید.

admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *