021-88745066

تاثیر دامنه بر سئو

تاثیر دامنه بر سئو و راهنمایی انتخاب دامنه مناسب برای سایت

فهرست مطالب

ویژگی ها و تاثیر دامنه بر سئو

همان طور که می‌دانید، کسب و کار های امروزی برای بهتر دیده شدن در فضای اینترنت و دیجیتال، نیاز به یک وب سایت دارند. سایت ها نیز باید قوانین خاصی را برای دیده شدن رعایت کنند. تاثیر دامنه بر سئو می‌تواند به حدی باشد که یک وب سایت با سرعت بسیار بالایی در میان افراد معروف شود. شاید برایتان سوال باشد که این اتفاق چگونه خواهد افتاد. همان طور که می‌دانید بسیاری از افراد برای جستجو در اینترنت از کلمات ساده تری استفاده می‌کنند. گاهی ممکن است که مجبور به تایپ کردن آدرس وب سایت باشند. در این حالت اگر از دامنه مناسبی استفاده شود، کاربر به راحتی می‌تواند آدرس آن را تایپ کرده و وارد سایت شود. البته تاثیر دامنه بر سئو صرفا در آدرس وب سایت دخیل نیست. بلکه انتخاب یک نام مناسب و کاربر پسند می‌تواند آمار محبوبیت سایت شما را در ذهن مخاطبان و کاربران افزایش داده و رتبه بازدید سایت شما را نیز افزایش دهد.

نقش قوانین و پروتکل ها در سئو بودن دامنه

به هنگام خرید دامنه باید نکات مهمی را در نظر گرفت تا تاثیر دامنه بر سئو بیشتر باشد. به همین منظور باید نسبت به انتخاب پروتکل سایت و دامنه حساسیت بالایی نشان داد. پروتکل های مختلفی در اینترنت وجود دارد که اصلی ترین آن ها پروتکل http است. این پروتکل در اکثر وب سایت ها استفاده شده است. البته پروتکل هایی نظیر ftp و telnet وجود دارند که هر کدام نسبت به کاربرد سایت، وظایف متفاوتی دارند. شاید جالب باشد بدانید که استفاده از پروتکل http رتبه خوبی در تاثیر دامنه بر سئو دارد. همچنین این پروتکل دارای نسخه ایمن و رمزنگاری شده ای است که با نام https شناخته می‌شود. هزینه استفاده از پروتکل https بالا می‌باشد و فقط سایت های بانکی و بسیاری از فروشگاه های اینترنتی از آن استفاده می‌کنند. درضمن این پروتکل تاثیر بسیار زیادی در رتبه سئو سایت خواهد داشت. تمام هزینه های این پروتکل نیز به صورت سالیانه از کاربر اخذ می‌گردد.

تاثیر دامنه بر سئو

اهمیت نام دامنه در سئوی سایت

همان طور که می‌دانید، نام دامنه همان نامی است که افراد سایت شما را در اینترنت با آن نام خواهند شناخت. تاثیر دامنه بر سئو طبق موارد خاصی می‌تواند بیشتر شود. برای مثال طبق توصیه های گوگل، تعداد کاراکتر های نام دامنه اصلی شما باید بین 4 تا 8 باشد. البته ممکن است این مقدار به دلیل ثبت قبلی دامنه مد نظر شما، کم یا زیاد شود. در حالت کلی به می‌توان ماکسیمم تعداد کارکتر ها را 12 عدد در نظر گرفت. انتخاب نام مناسب برای دامنه جهت تاثیر دامنه بر سئو به صورت مضاعف قواعد خاص خود را دارد که در ادامه به شرح آن ها می‌پردازیم.

استفاده از کلمات کلیدی که مرتبط با موضوع و محتوای وب سایت شما می‌باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین بسیاری از کاراکتر ها وجود دارند که استفاده از آن ها در آدرس وب سایت ممنوع می‌باشد و تاثیر منفی بر روی سئو سایت خواهد گذاشت. این کاراکتر ها شامل علامت سوال و تعجب و … می‌باشند. در صورتی که کلمه کلیدی شما بتواند به تنهایی آدرس دامنه شما باشد شما یک شاهکار انجام داده اید. توجه به نداشتن اشکال نگارشی و عدم تکرار کلمه کلیدی نیز مهم است. همچنین استفاده از خط فاصله در آدرس دامنه نیز تاثیر نامطلوبی بر روی سئو سایت شما خواهد گذاشت. اینجاست که تاثیر دامنه بر سئو را درک می‌کنیم.

استفاده از پسوند مناسب برای دامنه

تاثیر دامنه بر سئو به عوامل مختلفی که شرح دادیم بستگی دارد. اما در این میان، نکته مهم دیگری نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. آن هم استفاده از دامنه ای با پسوند مناسب است. شاید برایتان سوال باشد که وب سایت خودمان را با چه پسوندی راه اندازی کنیم. این پاسخ، کاملا بستگی به نیاز و کاربرد وب سایت شما دارد. برای مثال اگر از وب سایت های ارائه دهنده خدمات سرور ابری و هاست ابری هستید می‌توانید از پسوند هایی نظیر .net و .com استفاده نمایید. حتی اگر نام دامنه خود را نیز مرتبط با خدمات خود قرار دهید گوگل شما را بهتر شناخته و بهتر به کاربران هدف شما نمایشتان خواهد داد. اما جالب است بدانید که پسوند شما تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت و دامنه شما خواهد داشت. در ادامه مثالی را برایتان شرح می‌دهیم.

هاست ابری

هاست وردپرس ابری

اگر به دنبال خرید هاست ابری مطمئن هستید همین حالا کلیک کنید

فرض کنید که در اینترنت به دنبال موزیک خاصی هستید. چاره شما ورود به یک دنیای موسیقی آپدیت شده است. زمانی که یک فرد دنبال یک موزیک خاصی است با سرچ کردن در گوگل و مشاهده وب سایت هایی با پسوند .music وارد این سایت خواهند شد. به این دلیل که کاربر منظور خود را از دامنه و پسوند متوجه شده است.

خریداری تمام پسوند ها و تقویت تاثیر دامنه بر سئو

شاید این جمله کمی عجیب به نظر برسد ولی کاملا واضح است. تاثیر دامنه بر سئو، زمانی به بهترین شکل اتفاق خواهد افتاد که نام برند شما را همه بشناسند. متاسفانه بسیاری از افراد سودجو سعی دارند تا با استفاده از نام معروف یک وب سایت، وب سایتی را راه اندازی کنند که شبیه به دامنه آن وب سایت باشد. به همین دلیل ممکن است تا افراد و کاربران ندانند که کدام سایت، سایت اصلی می‌باشد. در این گونه مواقع سعی کنید زمانی که نسبت به خریداری یک دامنه برای سایت خود اقدام می‌کنید، دامنه خود را با پسوند های دیگری نیز خریداری کنید. یعنی علاوه بر پسوند مد نظرتان که مثلا .ir است، پسوند های .com، .net و … را نیز خریداری نمایید. تاثیر دامنه بر سئو بسیار قوی تر از سایر روش ها می‌باشد. البته بحث تولید محتوا نیز بحث جدایی دارد.

در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که دامنه وب سایت می‌تواند قدم بسیار بزرگی در برند سازی وب سایت شما بردارد. زیرا 90 درصد کاربران فضای مجازی و اینترنت، یک شرکت یا پلتفرم را با نام اصلی آن می‌شناسند. پس بهتر است هنگام انتخاب نام دامنه وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خودتان، از نام برند یا خدمات خود با پسوند های مختلف انتخاب کنید تا علاوه بر سئو دامنه، در ذهن کاربران نیز ماندگار شوید.

تاثیر دامنه بر سئو

سخن پایانی ما :

همان گونه که اشاره شد، شما براي راه اندازي هر سايتي، نيازمند خريداري هاستي متناسب با شرايط خاص آن وب سايت مي باشيد. انتخاب هاست مناسب مي تواند تاثير بسيار زيادي بر عملکرد وب سايت شما داشته باشد. زيرا اگر هاست شما عملکرد مناسبي نداشته باشد، وب سايت شما مدام از دسترس کاربران خارج مي شود. همين عامل مي تواند موجب نارضايتي کاربران شده و به کسب و کار شما ضربه بزند. علاوه بر اين، نداشتن هاست مناسب مي تواند اثر منفي بر سئو سايت شما نيز داشته باشد.هاست ابري

شما مي توانيد هاست خود را از شرکت هاي هاستينگ خريداري نماييد. با توجه به موارد ذکر شده، بايد در خريد هاست ابري دقت نماييد. به هنگام خريداري هاست، بايد به چند نکته توجه داشته باشيد. شما بايد هاست ابري مورد نظر خود را از شرکت هاي هاستينگ معتبر تهيه نماييد. يک شرکت هاستينگ معتبر بايد داراي پشتيباني مناسبي باشد، تا در صورت بروز هر گونه مشکلي پاسخگوي شما بوده و مشکلتان را برطرف نمايند. از ديگر ويژگي هاي شرکت هاي هاستينگ خوب، اين است که پکيج هاي مختلفي را براي کاربران در نظر مي گيرند، تا بتوانند پاسخگوي نياز هاي مختلف کاربران باشند. به هنگام خريد هاست، پکيج هاي مختلف ارائه شده توسط شرکت هاي هاستينگ را بررسي نموده و پکيجي را که امکانات مورد نظر شما را داشته و همچنين از نظر اقتصادي مقرون به صرفه مي باشد را تهيه نماييد.

 

admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *