021-88745066

هاست چیست؟

هاست چیست؟

فهرست مطالب

هاست ابری چیست؟ آشنايي با هاست و انواع آن 

اگر تا به حال به امور مربوط به وب سایت های اینترنتی ورود کرده باشید، احتمالا با کلمه ای به اسم هاست، روبرو شده اید. شايد از خود پرسيده باشيد که هاست ابری چیست؟ شاید تعریف های متفاوت و یا حتی گیج کننده ای درباره هاست شنیده باشید. نگران نباشید، ما در این مقاله به صورت ساده و قابل فهم به توضیح مفهوم هاست خواهیم پرداخت. هاست یکی از مولفه های کلیدی در هر وب سایت می باشد. به طوری که هر وب سایتی که بخواهد راه اندازی شود و در دسترس عموم قرار بگیرد، نیازمند تهیه هاست مناسب می باشد. همان گونه که اشاره شد، در این مقاله قصد داریم تا به معرفی هاست و انواع آن بپردازیم، پس اگر شما هم می خواهید بدانيد که هاست ابری چیست؟ و چه انواعي دارد، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
سرور چیست؟
برای درک بهتر مفهوم هاست، بهتر است ابتدا با مفهوم سرور آشنا شویم. سرور را می توان یک کامپیوتر قوی که همواره روشن و در حال خدمت رسانی است، معرفی نمود. از جمله ويژگي هاي سرور اين است که بايد همواره به اینترنت متصل باشد. همچنين لازم به ذکر است که قدرت پردازشی سرور بسیار زیاد است.

هاست ابری چیست؟

در پاسخ به اين سوال که هاست ابری چیست؟ بايد گفت که هاست، در واقع بخشي از يک سرور مي باشد. به عبارت ديگر، يک سرور مي تواند به صورت مجازي به چند بخش تقسيم گردد که به هر يک از بخش هاي آن، هاست گفته مي شود. براي اينکه محتواي وب سايت ها همواره در دسترس کاربران قرار بگيرد، بايد اطلاعات مهم وب سايت بر روي هاست آپلود شوند. از جمله اين اطلاعات مهم مي توان به فايل هاي مربوط به هر يک از صفحات وب سايت، تصاوير استفاده شده در وب سايت و … اشاره نمود. اين اطلاعات بايد بر روي هاست خريداري شده براي وب سايت، آپلود گردند.

با توجه به توضيحات ذکر شده، مشخص است که براي هر وب سايت بايد متناسب با ويژگي هاي آن،  هاست متفاوتي خريداري گردد. به طور مثال، مقدار فضايي که براي نگهداري اطلاعات يک وب سايت شخصي که محتواي زيادي در آن وجود ندارد در مقايسه با يک وب سايت فروشگاهي که داراي محصولات و اطلاعات مختلفي است، متفاوت است و براي هر يک از آن ها بايد هاستي با ويژگي هاي مناسب هر کدام خريداري گردد.

هاست ابری

انواع هاست کدامند؟ 

حال که با مفهوم هاست آشنا شديد، مي خواهيم به توضيح انواع هاست بپردازيم. هاست ها داراي انواع مختلفي مي باشند، ما در اين مقاله به معرفي مهم ترين و محبوب ترين انواع هاست هاي موجود مي پردازيم:

هاست اشتراکي:

در هاست اشتراکي، فضاي سرور به بخش هاي متعددي تقسيم مي گردد و هر يک از اين بخش ها در اختيار يک وب سايت قرار داده مي شود. خريد اين نوع هاست از لحاظ اقتصادي به صرفه است. چرا که شما هاستي را متناسب با فضايي که براي ذخيره اطلاعات وب سايت نياز داريد تهيه مي کنيد و فقط به ازاي همان فضا، هزينه از شما دريافت مي گردد. اگر سايت شما داراي اطلاعات زياد و يا ترافيک بالايي باشد، استفاده از هاست اشتراکي، انتخاب مناسبي نمي باشد. زيرا در اين حالت، سرعت دسترسي افراد به محتواهاي موجود در وب سايت شما، کاهش پيدا خواهد کرد.

هاست ابری:

در هاست ابري، شبکه اي از سرورها به صورت مداوم در حال خدمت رساني مي باشند. به عبارت ديگر با استفاده از هاست ابري، وب سايت شما مي تواند از تمام منابع اين سرورها استفاده نمايد. به همين دليل، اگر عملکرد يک سرور دچار اختلال شود، وب سايت شما مي تواند نياز هاي خود را از طريق ساير سرور ها تامين نمايد. به همين دليل، وب سايت شما، همواره مي تواند پاسخگوي نيازهاي کاربران خود باشد. همچنين هاست ابري در برابر بسياري از حملات، پايداري و مقاومت بيشتري نسبت به ساير انواع هاست دارد. در حال حاضر بسياري از وب سايت هاي بزرگ تمايل به استفاده از اين نوع هاست دارند. لازم به ذکر است که به دليل پراکندگي اطلاعات وب سايت بر روي سرور هاي مختلف موجود در شبکه، عمليات پشتيبان گيري از داده هاي وب سايت، در هاست ابري پيچيدگي بيشتري دارد.  

هاست ابری

هاست وردپرسي: (هاست ابری)

از ديگر هاست هاي محبوب، مي توان به هاست وردپرسي اشاره نمود. اين نوع از انواع هاست ها، براي وب سايت هايي که از سيستم مديريت محتواي وردپرس استفاده مي نمايند، بسيار مناسب است. زيرا هاست وردپرسي، براي وب سايت هاي وردپرسي بهينه سازي شده اند. از جمله امکانات هاست وردپرسي، اين است که شما مي توانيد وردپرس، قالب هاي وردپرسي و افزونه هاي مورد نياز وب سايت خود را، به راحتي بر روي آن نصب نماييد. قيمت هاست وردپرسي، در مقايسه با هاست اشتراکي بيشتر است. اما با توجه به امکانات و ويژگي هايي که اين نوع هاست، براي وب سايت هاي وردپرسي فراهم مي نمايد، مي تواند انتخاب بسيار مناسب و مقرون صرفه اي براي اينگونه سايت ها باشدهاست ابري

پس می توان از مزایای هاست ورد پرسی که نوعی هاست ابري به موارد زیر اشاره کرد:

خلق شده برای وردپرس مناسب برای سیستم های مدیریت محتوای وردپرسی

مناسب برای بکارگیری قالب ها و افزونه های وردپرسی

اقتصادی بودن و به صرفه بودن نسبت به هاست های اشتراکی

اختصاص رم و CPU بیشتر

تعداد سایت های کمتر در هر سرور

استفاده از هاردهای SSD و NVMe

هماهنگ شده با ابزار امنیتی

ارائه نسخه های جدیدی PHP

کنترل پنل و وب سرور مناسب هاست وردپرس

پشتیبانی شرکت هاستینگ

استفاده از پایگاه داده mariaDB

این موارد تعدادی از مزایای هاست وردپرسی نسبت به دیگر هاست ابري است که در مقاله ای دیگر مفصل در مورد این چرایی این موارد با شما صحبت خواهیم کرد. 

هاست ابری

سخن پایانی:

همان گونه که اشاره شد، شما براي راه اندازي هر سايتي، نيازمند خريداري هاستي متناسب با شرايط خاص آن وب سايت مي باشيد. انتخاب هاست مناسب مي تواند تاثير بسيار زيادي بر عملکرد وب سايت شما داشته باشد. زيرا اگر هاست شما عملکرد مناسبي نداشته باشد، وب سايت شما مدام از دسترس کاربران خارج مي شود. همين عامل مي تواند موجب نارضايتي کاربران شده و به کسب و کار شما ضربه بزند. علاوه بر اين، نداشتن هاست مناسب مي تواند اثر منفي بر سئو سايت شما نيز داشته باشد.هاست ابري

شما مي توانيد هاست خود را از شرکت هاي هاستينگ خريداري نماييد. با توجه به موارد ذکر شده، بايد در خريد هاست ابريدقت نماييد. به هنگام خريداري هاست، بايد به چند نکته توجه داشته باشيد. شما بايد هاست ابري مورد نظر خود را از شرکت هاي هاستينگ معتبر تهيه نماييد. يک شرکت هاستينگ معتبر بايد داراي پشتيباني مناسبي باشد، تا در صورت بروز هر گونه مشکلي پاسخگوي شما بوده و مشکلتان را برطرف نمايند. از ديگر ويژگي هاي شرکت هاي هاستينگ خوب، اين است که پکيج هاي مختلفي را براي کاربران در نظر مي گيرند، تا بتوانند پاسخگوي نياز هاي مختلف کاربران باشند. به هنگام خريد هاست، پکيج هاي مختلف ارائه شده توسط شرکت هاي هاستينگ را بررسي نموده و پکيجي را که امکانات مورد نظر شما را داشته و همچنين از نظر اقتصادي مقرون به صرفه مي باشد را تهيه نماييد.

ما در سایت سرور جت آماده ارائه خدماتی چون خرید دامنه، خرید هاست ابری،سرور مجازی ابری،سرور اختصاصی،کلاس های مجازی چون سرور بیگ بلو باتن و سرور ادوبی کانکت هستیم. 

admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *