021-88745066

سرور چیست

سرور ابری مجازی یا VPS چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

فهرست مطالب

سرور ابری مجازی یا VPS چیست؟

اگر شما هم تا به حال به دنبال راه اندازی وب سایت و یا برگزاری کلاس های آنلاین بوده باشید، احتمالا با واژه VPS مواجه شده اید. شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که سرور ابری مجازی یا VPS چیست و چه کاربردهایی دارد. در پاسخ به این سوال که VPS  چیست باید گفت که در سرورهای مجازی، فضای سرور با استفاده از نرم افزارهای مجازی ساز به چندین بخش مختلف تقسیم می گردد. هر یک از این بخش ها خود به صورت مجازی به یک سرور تبدیل می شوند و  می توانند به صورت اختصاصی و مستقل از منابع مختلف سرور مانند رم، حافظه و ….  استفاده نمایند. با توجه به توضیح ارائه شده مشخص است که سرور مجازی با هاست اشتراکی و سرور اختصاصی متفاوت است.

در ادامه به تفاوت بین این سه مفهوم و همچنین به کاربرد های سرور ابری مجازی می پردازیم. پس اگر شما هم می خواهید با این مفاهیم بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سرور ابری

تفاوت بین VPS، هاست اشتراکی و سرور اختصاصی چیست؟

همان گونه که از اسم هاست اشتراکی نیز مشخص می باشد، در هاست اشتراکی فضای سرور به بخش های مختلفی تقسیم می شود و هر کدام از این بخش ها به صورت اشتراکی به منابع مختلف سرور مانند رم، حافظه و … دسترسی دارند. به طوری که عملکرد هر یک از این بخش ها ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد سایر بخش ها گردد. اما در سرور ابری مجازی همان گونه که توضیح داده شد، فضای سرور به واسطه نرم افزارهای مجازی ساز به گونه ای تقسیم می شود که هر یک از بخش ها به صورت مجازی به یک سرور تبدیل می شوند و می توانند به صورت مستقل از منابع سرور اصلی استفاده نمایند. از این طریق دیگر، عملکرد یک بخش نمی تواند موجب ایجاد اختلال در عملکرد سایر بخش ها گردد. در سرور های اختصاصی، کل فضای یک سرور در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید از تمامی منابع سرور به صورت کامل استفاده نمایید.
استفاده از سرورهای اختصاصی هزینه به نسبت بالایی دارد. به گونه ای که استفاده از این نوع سرورها برای شرکت های بزرگ به صرفه می باشد. اما شما برای سرور ابری مجازی نیاز نیست هزینه بسیار زیادی را صرف نمایید. بلکه با هزینه کردن مبلغ مناسبی، می توانید از امکانات آن ها استفاده نمایید. به همین دلیل استفاده از این نوع سرویس ها برای شرکت های در حال توسعه بسیار مناسب می باشد.

کاربرد های استفاده از سرور ابری مجازی :

امروزه استفاده از سرور ابری بسیار محبوبیت یافته است. چرا که استفاده از سرور ابری مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به انعطاف پذیری، مقرون به صرفه بودن و قابل اطمینان بودن این سرویس ها اشاره نمود. انعطاف پذیری در سرور ابری به این معناست که، اگر شما به هنگام استفاده از این سرویس ها، نیاز به منابع بیشتری نسبت به آنچه که تهیه کرده بودید داشته باشید، می توانید به منابع مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. به دلیل اینکه سرورهای مختلفی در یک زمان در دسترس می باشند، اگر مشکلی برای یکی از سرورها ایجاد شود، شما می توانید از منابع سایر سرور ها استفاده نمایید و به این صورت دچار مشکل نخواهید شد. به همین دلیل گفته می شود که سرور ابری قابل اعتماد و اطمینان می باشد. حال که با مزایای سرور ابری آشنا شدید، می خواهیم به بررسی کاربردهای مختلف آن ها بپردازیم. در ادامه به برخی کاربردهای سرور ابری مجازی می پردازیم :

استفاده از سرور ابری مجازی برای میزبانی وب سایت های در حال توسعه :

استفاده از هاست اشتراکی برای وب سایت هایی که در حال توسعه می باشند و هر روز بر تعداد کاربرانشان افزوده می شود نمی تواند انتخاب مناسبی باشد. بلکه آن ها باید به جای هاست اشتراکی از سرور ابری مجازی استفاده نمایند. چرا که با استفاده از سرور ابری مجازی می توانند از منابع بیشتری برای وب سایت خود بهره ببرند. همچنین با استفاده این سرویس، دیگر شاهد از دسترس خارج شدن وب سایت خود نخواهند بود. این امر باعث می شود تا کاربران تجربه بهتری را به هنگام بازدید از وب سایت شما داشته باشند. همچنین استفاده از این سرویس بسیار به صرفه می باشد. چرا که فضایی شبیه به سرور های اختصاصی در اختیار وب سایت شما قرار می گیرد در حالی که شما هزینه بسیار کمتری نسبت به اجاره سرورهای اختصاصی پرداخت می کنید.

سرورهای ایمیل :

ایمیل مارکتینگ همواره یکی از روش هایی است که برای افزایش فروش شرکت ها از آن استفاده می شود. به طوری که بسیاری از شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی از ایمیل مارکتینگ استفاده می نمایند. با افزایش تعداد کاربران شرکت ها، نیاز به استفاده از سرور ابری مجازی برای میزبانی از ایمیل ها بیشتر احساس می شود. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها برای میزبانی از سرویس ایمیل مارکتینگ خود از سرور ابری مجازی استفاده می نمایند. پس اگر شما هم دارای کاربران زیادی می باشید و می خواهید از ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش خود استفاده نمایید، می توانید از سرور ابری مجازی برای میزبانی ایمیل های خود استفاده کنید.

سرور ابری

سرور ابری مجازی می تواند گزینه مناسبی برای برگزاری کلاس ها و وبینارهای آنلاین باشد :

برای برگزاری کلاس ها و وبینارهای آنلاین، شما به نرم افزارهایی که برای این منظور توسعه داده شده اند نیاز دارید. از جمله این نرم افزارها می توان به بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت اشاره نمود. برای استفاده از این نرم افزارها شما نیازمند سرور می باشید. اگر تعداد کلاس ها و وبینارهایی که برگزار می کنید و یا تعداد کاربرانی که می خواهند به صورت همزمان از کلاس ها و وبینارهای آنلاین شما استفاده نمایند زیاد نباشند، شما می توانید از VPS ها استفاده نمایید. استفاده از سرور ابری مجازی، امکان برگزاری کلاس های آنلاین با کیفیت و بدون قطعی را برای شما فراهم می کند. بنابراین شما می توانید برای راه اندازی سرور بیگ بلو باتن و یا سرور ادوبی کانکت از سرور ابری مجازی استفاده نمایید.

سرور ابری

سخن پایانی ما :

ما در سایت سرور جت به دنبال ارائه خدمات در زمینه های خرید دامنه،سرور بیگ بلو باتن،سرور ابری،هاست ابری و دیگر خدمات بابالاترین کیفیت به شما عزیزانی که در زمینه ای هاستینگ و سایت فعال هستید. می باشد. چرا که انتخاب هاست مناسب و البته با سرور های با کیفیت بالا لازمه ای شروع کار یک سایت خوب است.

admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *