021-88745066

افزایش سرعت سرور مجازی

4 راهکار افزایش سرعت سرور مجازی

فهرست مطالب

یکی از دغدغه های مهم کاربران که همیشه آزار دهنده بود بحث سرعت سرور مجازی است. علاوه بر این بسیاری افراد نصب و راه اندازی سرور مجازی را برای کسب و کار های خودشان مد نظر دارند.

همچنین بسیاری از افرادی که در زمینه ارز دیجیتال و ترید کردن فعالیت می کنند مسئله ی سرعت سرور و انتقال داده بسیار حساس هستند.

برای همین ما در این مقاله سعی کردیم تا با چند راه کار ساده بتوانیم با افزایش سرعت سرور مجازی بهترین استفاده را از سرور مجازی خود داشته باشیم. پس در ادامه همراه سرور جت باشید.

هنگام کار با سرور مجازی چرا سرعت ارسال فرمان ها پایین است ؟

 

بهتر است قبل از بیان راه های افزایش سرعت سرور مجازی درباره ی علل کندی آن صحبت کنیم.

یکی از مواردی که بشدت در کندی سرعت سرور مجازی موثر است بحث دور بودن مسافت بین کاربر و سرور است. در بسیاری موارد کاربران سرور های مجازی خود را از کشور های دیگه مانند هلند و آلمان و… تهیه می کنند در حالی که خودشان در کشور دیگری هستند. این امر موجب می شود که انتقال دیتا و داده با تاخیر و کندی مواجه شود.

یکی دیگر از علت های مهم این موضوع می تواند اینترنت بی کیفیت باشد. شرکت های ارائه دهنده اینترنت برای راضی نگه داشتن مخاطبین خود همواره در تلاش هستند که اینترنت را با بهترین کیفیت و سرعت به کاربران خود ارائه دهند ولی همواره مشکلات کندی اینترنت مطرح است. این مشکلات می تواند ناشی از سیستم های ضعیف این شرکت ها باشد.

به عنوان علت سوم هم می توان عدم استفاده سرور مجازی از کارت گرافیک دانست. بسیاری از داده هایی که بر روی سرور مجازی ذخیره می کنید ماهیت کرافیگی دارند. سرور برای پردازش این دست از داده ها مجبور است از cpu استفاده کند که این کار باعث افت کیفیت انتقال داده می شود. بنابراین حتما باید سرور ها از کارت گرافیک استفاده کنند.

 
افزایش سرعت سرور مجازی

راهکار های افزایش سرعت سرور مجازی

 

حال که با عوامل موثر در کند شدن سرعت سرور مجازی آشنا شدیم می توانیم با اقداماتی که به موجب آنها می توان سرعت سرور مجازی را افزایش داد آشنا شویم.

  • ارتقای کرنل ( هسته مرکزی)

کرنل (kernel) که معادل فارسی آن هسته می باشد در واقع مسئول بخش مدیریت و کنترل تمام منابع سخت افزاری و نرم افزاری و بخش سیستم عامل است. همچنین می توان کرنل را به عنوان یک رابط بین نرم افزار های در حال اجرا و سخت افزار دانست.

کرنل یکی از بخش های مهم و اثر گذار سرور مجازی به شمار می رود. که با آپدیت کردن آن می توانید سرعت سرور مجازی خود را خیلی بهبود ببخشید. برای آپدیت کردن کرنل سیستم عامل می توانید از سایت Kernel استفاده کنید.

 

  • بروز نگه داشتن نسخه ی MYSQL

شرکت های ارائه دهنده نرم افزار همیشه هنگام آپدیت دادن مشکلات و باگ های نسخه های قبلی نرم افزار خود را رفع می کنند. به همین علت با بروز رسانی های مداوم و پی در پی می توانید هم از نظر ایمنی و هم از نظر سرعت سرور مجازی خود را ارتقا دهید. نسخه های جدید MYSQL سرعت و امنیت سرور مجازی را تا حد چشمگیری افزایش می دهند.

افزایش سرعت سرور مجازی
  • بهینه سازی تنظیمات وب سرور

اصلی ترین وظیفه ای که بر عهده وب سرور است، مدیریت سرور مجازی است. به عنوان مهم ترین گامی که می توانید برای افزایش سرعت سرور مجازی خود انجام دهید بهینه کردن تنظیمات وب سرور است. معمول وب سرور ها از آپاچی استفاده می کنند. اگر شما هم از وب سرور آپاچی استفاده می کنید می توانید از توابع و عملیات های اصلی آپاچی استفاده کنید تا سرعت سرور مجازی خود را افزایش دهید.

 

  • کاهش فاصله سرور از کاربر

همانطور که ابتدای مقاله توضیح دادیم فاصله ی بین کاربر و سرور می تواند در کاهش یا افزایش سرعت سرور مجازی اثر داشته باشد. با این اساس اگر امکانش هست حد الامکان از سرور های مجازی داخل ایران استفاده کنید.

احمد صفدرزاده

احمد صفدرزاده

دانشجو رشته ی کامپیوتر شاخه ی نرم افزار - فعال در حوزه ی سئو، تولید محتوای متنی و ویدئویی، طراحی گرافیکی و عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *