021-88745066

مزیت های هاست لینوکس

مزیت های هاست لینوکس

فهرست مطالب

هاست لینوکس چیست؟ مزیت هایی هاست لینوکس چیست ؟ هاست لینوکس چه تفاوتی با هاست ویندوز دارد؟ این سوال ها و سوال هایی از این قبیل ممکن است هنگام خرید دامنه و هاست در ذهن شما شکل بگیرد. در این مقاله قصد داریم با شما را با این مفاهیم آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب دقیقی داشته باشید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نمایندگی هاست لینوکس

هاست لینوکس ابری

اگر به دنبال خرید هاست ابری مطمئن هستید همین حالا کلیک کنید

تاریخچه سیستم عامل لینوکس

 سال 1991 یک توسعه دهنده ی فنلاندی به اسم لینوس توروالدر به عنوان دانشجو در دانشگاه هلسینکی، سیستم عامل لینوکس را طراحی کرد. او که به دنبال ایجاد راه اندازی یک سیستم عامل متن باز برای کامپیوتر های شخصی بود توانست هسته سیستم عامل مورد نظر خود را ایجاد و آن را لینوکس نامگذاری کرد. لینوکس با الهام گیری از سیستم عامل Minix Andrew Tanenbaum ( یکی دیگر از سیستم های یونیکس رایگان برای رایانه های شخصی و البته ساده) به عنوان یک پروژه ی درسی آغاز شد و در آن لینوس قصد داشت یک سیستم یونیکس ساده پایگذاری کند که بتواند روی یک کامپیوتر مبتنی بر متن اجرا شود. سیستم عامل لینوکس به مرور قابلیت نصب روی سرور را پیدا کرد که سبب پیدایش هاست لینوکس شد. لینوس نسخه ی اولیه ی این سیستم عامل  را رایگان در اینترنت گذاشت و به طور ناخواسته به یکی از بزرگترین پدیده های توسعه نرم افزاری در تمام دوران شد. این سیستم عامل امروزه توسط گروهی از افراد توسعه دهنده در سرتاسر جهان که به صورت آزاد در در اینترنت فعالیت میکنند، نگهداری و پشتیبانی میشود. در طول سالیان هاست لینوکس با سرعت زیادی رشد داشته به طوریکه به انتخاب اول افراد در میان تمامی هاست های حاضر تبدیل شده. در مارس 1999 اولین نمایشگاه تجاری Linux World Expo در کالیفرنیا، با بیش از 12000 نفر برگزار کننده تشکیل شد. هم اکنون تخمین زده میشود در سرتاسر جهان سیستم عامل لینوکس 10 میلیون کاربر دارد.

هاست لینوکس ابری

Ubuntu

محبوب ترین و قدرتمند ترین توزیع لینوکس به شمار می آید که با محیط گرافیکی زیبا و بی نظیر باعث شده کاربران بسیار زیادی از این توزیع استفاده کنند. توزیع ubuntu  به دلیل دارا بودن نسخه ی موبایلی آن و جایگزینی با اندروید برا محبوبیت خود افزوده است.

البته یک نکته که ممکن است کمی در ذوق شما بزند این است که ubuntu sever  فاقد محیط گرافیکی است و باید با استفاده از کنترل پنل ها آن را مدیریت کرد.

Ferdora

میتوان به عنوان یکی دیگر از محبوب ترین توزیع های لینوکس اشاره کرد که از طریق آن میتوان به تمامی منابع سرور دسترسی داشته باشید و یک کنترل کامل را بر روی سرور خود داشته باشید.

این توزیع توسط تیم fedora project  که از طرف اسپنسر های بزرگی چون IBM  شتبانی میشوند در حال توسعه است. این توزیع محبوب دارای المان ها و مازول های دسترسی خیلی خوبی است که برای استفاده و کنترل آخرین و پیشرفته ترین تکنولوژی های هاست و سرور مورد استفاده قرار میگیرد. که آن را برای استفاده بر روی هاست های لینوکسی به یک سیستم عامل ایده آل تبدیل میکند.

CentOS

یکی از محبوب ترین و رایج ترین نسخه های لینوکسی است که بر روی هاست های متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرد. این نسخه به طور پیشفرض بر روی هاست ابری لینوکس نصب شده است. این نسخه پشتیبانی خوبی از زبان PHP  و اجرای کد ها و برنامه هایی که با این زبان نوشته شده است را دارد.

Debian

قدرتمند ترین توزیعی که میتوان به آن اشاره کرد توزیع Debian  است.این توزیع از سال 1993 شروع به کار کرد و بسیاری از توزیع های مختلفی که از لینوکس منتشر شد نشأت

گرفته از همین توزیع است. این سیستم قابلیت های بسیار متنوع و کاربردی دارد که برای مدیریت منابع هاست در اختیار شما قرار میذارد.

این توزیع نیز مانند دیگر توزیع ها متن باز می باشد و به کاربران امکان تغییر کدها را می دهد. از جمله مزایای این توزیع میشود به پشتیبانی قوی آن اشاره کرد.

% سرور جت %title

سرور ابری مجازی

اگر به دنبال خرید سرور ابری مجازی مطمئن هستید همین حالا کلیک کنید

مزایا و معایب هاست لینوکس

هاست لینوکس به عنوان یک میزبان سایت مزایا و معایبی دارد که به صورت خلاصه آنها را بیان میکنیم :

مزایا :

  • کنترل پنل قوی
  • امنیت بالا
  • سرعت اجرایی بالا
  • امکان استفاده از دستورات HTML
  • نصب آسان و ساده
  • بازدهی خوب برای برنامه های PHP و MYSQL
  • وجود برنامه های متعدد برای کنترل و ساخت ایمیل سایت

معایب:

  • پیکربندی دشوار
  • نبود رابط کاربری گرافیکی در بعضی توزیع ها
  • سخت در کارکرد به خاطر ناآشنا بودن کاربران
  • عدم پشتیبانی از سایت های ASP
admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *